سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس:

جهاددانشگاهی مجموعه‌ای رشد یافته و پیش‌رونده است/پر شدن نقص‌های علمی توسط این نهاد

۲۸ تیر ۱۴۰۲ | ۰۸:۳۵ کد : ۵۹۷۶۶ تاپ خبر امور مجلس
سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: جهاددانشگاهی مجموعه رشد یافته پیش‌رونده‌ای است که جای خالی برخی نقص‌ها در عرصه‌های دانشگاهی و علمی را پرکرده است.
جهاددانشگاهی مجموعه‌ای رشد یافته و پیش‌رونده است/پر شدن نقص‌های علمی توسط این نهاد

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با روابط عمومی جهاددانشگاهی بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یک سری موالید انقلاب داشتیم که دستاوردها و رشد یافته‌های جریان انقلاب هستند و تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی خبری از آنها نیست که جهاد دانشگاهی یکی از این موالید است.
وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی اسم با معنایی دارد، عنوان کرد: دستاوردهایی که جهاددانشگاهی در طول این مدت داشته با صدها دانشگاه ما برابری می‌کند. به‌طور مثال در موضوعاتی مانند تکثیر سلول‌های بنیادی فعالیت‌های خوبی انجام‌شده و شخصیت‌هایی مانند دکتر کاظمی آشتیانی و دیگران آن را مدیریت می‌کردند. در حال حاضر نیز در خصوص جنبه‌های مختلف علمی مانند کشاورزی، دامپروری، صنعت و... اولین‌ها را به دست آورده‌اند و موجب تحول در بسیاری از عرصه‌های علمی کشور شده‌اند که این راه همچنان در دوره‌های مختلف ادامه داشته است و با تغییر دولت‌ها نیز جهاددانشگاهی یکی از نهادهایی بوده که رویکرد پیش‌رونده آن متوقف نشده است.
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر بخواهیم یکی از دستاوردهای شاخص نظام و انقلاب اسلامی را مثال بزنیم که دستمان پر بوده و قابل‌ ارایه هم در داخل کشور و هم در عرصه بین‌المللی باشد جهاددانشگاهی است.
حجت‌الاسلام والمسلمین فلاحی گفت: امروز جهاددانشگاهی یک مجموعه رشد یافتهِ پیش‌رونده‌ای است که جای خالی برخی نقص‌ها در عرصه‌های دانشگاهی و علمی را پرکرده است.


نظر شما :