تکریم و معارفه رییس جهاددانشگاهی همدان/همه باید تلاش کنیم مشارکت حداکثری در انتخابات رقم بخورد

۲۸ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۰:۲۸ کد : ۶۸۶۸۷ تاپ خبر امور واحدها
معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی طی سفر یک روزه به همدان و در مراسم تکریم و معرفی رییس جدید این واحد گفت: جهاددانشگاهی به عنوان نهادی انقلابی بر اهمیت مقوله انتخابات تاکید دارد و همه باید تلاش کنیم که علی رغم مسایل و مشکلات موجود، انتخابات به خوبی و پرشور برگزار شود و مشارکت حداکثری رقم بخورد.
تکریم و معارفه رییس جهاددانشگاهی همدان/همه باید تلاش کنیم مشارکت حداکثری در انتخابات رقم بخورد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر حسن فارسی معاون هماهنگی و امور مجلس این نهاد در آیین تکریم و معارفه رییس جهاددانشگاهی واحد همدان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز جانباز، اظهار کرد: جهاددانشگاهی نهادی شناخته شده و منحصر به فرد در کشور است که هیچ نهاد و مجموعه ای مانند آن در کشور نیست و جاین نهاد نیز مثل هیچ نهاد دیگری نیست. جهاددانشگاهی کم معونه و پر بازده است و همیشه مورد حمایت رهبر معظم انقلاب بوده است. فرمایشات ایشان درباره جهاددانشگاهی همیشه الهام بخش بوده و اگر سند و برنامه ای در این نهاد تدوین می شود، با الهام از فرمایشات مقام معظم رهبری است.

وی افزود: جهاددانشگاهی به عنوان مولود مبارک انقلاب اسلامی دوران پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است و در عرصه های مختلف، از علوم انسانی و هنر تا پزشکی و فنی و مهندسی نقش آفرینی کرده است. جهاددانشگاهی همیشه نوآور، خلاق، پیشرو و خط شکن بوده و در این مسیر فعالیت های این نهاد دشمن شکن بوده و این همان انتظاری است که رهبر معظم انقلاب از این نهاد دارند. خیلی ها در کشور کار علمی، پژوهشی، فرهنگی و آموزشی انجام می دهند، ولی وجه تمایز فعالیت های جهاددانشگاهی اقدامات دشمن شکن و الهام بخش است.

دکتر فارسی در ادامه تصریح کرد: البته ادعا نداریم که در این نهاد نقاط ضعف وجود ندارد، ولی دغدغه مدیران جهاددانشگاهی در ادوار مختلف، رفع نقاط ضعف و انجام فعالیت های اثربخش بوده است و این فعالیت های اثربخش محصول تلاش اعضای جهاددانشگاهی بوده است. خیلی از سازمان ها عنوان می کنند که نیروی انسانی، سرمایه اصلی آنهاست و این در حالی است که سرمایه های فیزیکی بسیاری دارند، ولی در جهاد دانشگاهی نیروی انسانی اصلی ترین سرمایه است. اعضای این نهاد نیروهایی خدوم هستند که با روحیه جهادی فعالیت می کنند، کم معونه و پربازده هستند و همیشه دیگری را بر خود ترجیح داده اند. مدیران در جهاددانشگاهی سختی ها و دشواری ها را نخست خود به جان می خرند و این همان روحیه جهادی است که منجر به موفقیت های جهاددانشگاهی شده است.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی با اشاره به ظرفیت های متعدد استان همدان، گفت: این استان دارای ظرفیت های بسیاری در عرصه های گردشگری، کشاورزی و معدن است و جهاددانشگاهی در این استان می تواند در توسعه و پیشرفت همدان بیش از پیش اثرگذار باشد. ظرفیت ها و توانمندی ها و نیازهای استان همدان از سوی جهادگران جهاددانشگاهی در این استان احصا شده و لازم است با استفاده از توانمندی های جهاددانشگاهی در این استان و همچنین پشتیبانی شبکه نخبگانی جهاددانشگاهی در کشور، این نهاد نقش موثرتری در توسعه استان همدان ایفا کند.

دکتر فارسی ادامه داد: جهاد دانشگاهی همدان مجموعه ای جوان، خلاق و یکدست است که در ادوار مختلف مدیران و اعضای این نهاد زحمات بسیاری کشیده اند تا این مجموعه به اینجا برسد. امروز این نهاد دارای ظرفیت های بسیاری است و می تواند در عرصه های مختلف آموزش، پژوهش و فرهنگی به اتاق فکر استان تبدیل شود. به عنوان مثال ظرفیت های جهاد دانشگاهی در عرصه فرهنگ مانند خبرگزاری های ایسنا و ایکنا و مرکز افکارسنجی، می تواند به کمک مدیریت ارشد استان بیاید و اتاق فکر فرهنگی و رسانه ای استان همدان در جهاد دانشگاهی شکل بگیرد.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی با اشاره به در پیش بودن انتخابات، گفت: انتخابات شب قدر نظام و انقلاب است و از نقاط و اوقات حساس برای نظام برآمده از انقلابی است که در دنیا الهام بخش بوده است. از روز نخست پیروزی انقلاب اسلامی و حتی پیش از آن بسیاری از قدرت های بزرگ دنیا برای آن شمشیر کشیدند و از ابزارهای مختلف سخت و نرم برای شکست دادن آن استفاده کردند.

وی افزود: انقلاب اسلامی به عنوان نخستین انقلاب پست مدرن در دنیا الهام بخش بوده است و به همین دلیل دشمن هم زیاد دارد. مردم صاحبان اصلی این انقلاب هستند و علی رغم اقدامات شبانه روزی شبکه ها و کانال های معاند علیه نظام اسلامی، مردم پای کار این انقلاب هستند. جهاددانشگاهی نیز به عنوان نهادی انقلابی بر اهمیت مقوله انتخابات تاکید دارد و همه باید تلاش کنیم که علی رغم مسایل و مشکلات موجود، انتخابات به خوبی و پرشور برگزار شود و مشارکت حداکثری رقم بخورد.

بر اساس این گزارش، حسن رضانیا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان نیز در این مراسم اظهار کرد: مقام معظم رهبری تعابیر ویژه ای درباره جهاددانشگاهی به کار برده اند که به اعتقاد من اعضای جهاددانشگاهی باید به خود ببالند که رهبر معظم انقلاب اینگونه اعتماد عمیق و قلبی به این نهاد دارند.

وی افزود: از روز نخستی که این نهاد شروع به کار کرد تا به امروز که به شجره طیبه و امیدبخش تبدیل شده است، بنیان کار و فعالیت های جهاددانشگاهی تقوا بوده است و اعضای این نهاد با روحیه جهادی به دنبال حرف نو و خلاق بوده اند. مقام معظم رهبری نیز همین انتظار را از جهاددانشگاهی دارند که کارهای گزین انجام دهد و روایت اول را بیان کند.

وی ضمن تقدیر از زحمات رییس پیشین جهاددانشگاهی همدان و آرزوی موفقیت برای رییس جدید، به در پیش بودن انتخابات اشاره کرد و گفت: دشمن برای انتخابات ما برنامه دارد و تمام تلاش خود را به کار می گیرد که مردم حضور نداشته باشند. در خصوص راهپیمایی 22 بهمن نیز همین کار را کردند ولی شاهد بودیم که مردم پرشور در صحنه حاضر شدند.

وی افزود: مساله و مشکل و کمبود داریم، ولی عدم مشارکت در انتخابات مشکلات را بیشتر می کند. ایران مال همه ایرانی ها است و این انقلاب را همین مردم رقم زدند و امروز نیز باید با حضور و مشارکت در انتخابات زمینه حل مشکلات را فراهم کنیم.

بر اساس این گزارش، در این مراسم از زحمات علی کلانترنیا رییس پیشین جهاددانشگاهی همدان تقدیر و مهدی میرزاپور به عنوان رییس جدید معرفی شد.

بر اساس این گزارش، دکتر حسن فارسی در ادامه سفر یک روزه به همدان از بخش های مختلف این واحد از جمله پروژه در دست ساخت مرکز درمان ناباروری همدان، مرکز سفال و سرامیک، سلامتکده طب سنتی، مرکز مشاوره، مرکز افکارسنجی، مرکز آموزش و دیگر بخش های جهاددانشگاهی همدان بازدید کرد.

وی همچنین در بدو ورود به همدان با حضور در منزل جانباز سرافراز محمدحسین توکلی، روز جانباز را به وی تبریک گفت.


نظر شما :