منتخب مردم بابل در مجلس عنوان کرد:

توسعه فعالیت های درمانی جهاددانشگاهی با مشارکت بخش خصوصی و خیرین

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۲:۰۰ کد : ۷۱۳۸۹ تاپ خبر امور مجلس
منتخب مردم بابل در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت بهره مندی از توانمندی های جهاددانشگاهی در حوزه پزشکی در استان های شمالی کشور و با مشارکت بخش خصوصی و خیرین، تاکید کرد.
توسعه فعالیت های درمانی جهاددانشگاهی با مشارکت بخش خصوصی و خیرین

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر حسن حسن نتاج در دیدار با رییس جهاددانشگاهی اظهار کرد: استان های شمالی کشور و به ویژه استان مازندران روی کمربند سرطان قرار گرفته اند و میزان ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر نیز در این استان قابل توجه است. از سوی دیگر جمعیت استان های شمالی کشور به سمت سالمندی پیش می رود و بخشی از جمعیت کشور از استان های دیگر نیز برای گذران دوران سالمندی به این استان ها مهاجرت می کنند.

وی افزود: در چنین شرایطی بهره مندی استان های شمالی از جمله مازندران از امکانات پزشکی اهمیت دوچندان خواهد داشت، این در حالی است که این استان از کمبود تخت های بیمارستانی رنج می برد. با وجود اقدامات انجام شده و افزایش خدمات پزشکی در این استان، همچنان با کمبود تخت مواجه هستیم و بسیاری از بیماران در مراجعه به مراکز درمانی امکان دریافت خدمات را ندارند و به همین دلیل برای درمان به استان های دیگر مراجعه می کنند.

حسن نتاج تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های قابل توجه جهاددانشگاهی در حوزه پزشکی، به ویژه در زمینه درمان ناباروری و غربالگری، تشخیص و درمان سرطان، این فرصت وجود دارد که با همکاری بخش خصوصی و همچنین خیرین استان مازندران، فعالیت های درمانی جهاددانشگاهی در این استان توسعه یابد.

منتخب مردم بابل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از همه ظرفیت های استانی و ملی برای حمایت از جهاددانشگاهی در مسیر توسعه فعالیت های این نهاد به ویژه در حوزه درمانی استفاده خواهیم کرد.

بر اساس این گزارش، دکتر حسن مسلمی نایینی، رییس جهاددانشگاهی نیز در این دیدار اظهار کرد: پژوهشگاه رویان، پژوهشگاه ابن سینا و پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی از ظرفیت های این نهاد در حوزه پزشکی هستند و این امکان وجود دارد که فعالیت های این مراکز در دیگر استان های کشور نیز توسعه یابد.

وی افزود: برای توسعه فعالیت های این مراکز در دیگر استان های کشور لازم است از حمایت های دولتی و همچنین پشتیبانی خیرین نیز بهره مند شویم، زیرا جهاددانشگاهی نهادی عمومی و غیردولتی است و بودجه ای که این نهاد از دولت دریافت می کند، بسیار ناچیز است. در نتیجه در صورتی می توان فعالیت های درمانی این نهاد را توسعه داد که در این مسیر حمایت شویم.

رییس جهاددانشگاهی خاطرنشان کرد: برای توسعه فعالیت های جهاددانشگاهی در استان مازندران آمادگی کامل داریم و از مسئولان استان و همچنین نمایندگان مردم در مجلس دوازدهم نیز انتظار می رود در این زمینه جهاد دانشگاهی را حمایت کنند.

 
 
 


نظر شما :