برای اولین بار در قالب همکاری های بین واحدی برگزار می شود؛

" اجرای مشترک سیزدهمین سوگواره «مَحرم مُحرم» در ۷ استان غرب کشور"

۲۴ تیر ۱۴۰۳ | ۱۰:۱۸ کد : ۷۳۵۱۲ تاپ خبر امور واحدها
برای اولین بار سیزدهمین دوره سوگواره «مَحرم مُحرم» در قالب همکاری بین واحدی و با حضور ۷ استان لرستان، خوزستان، کرمانشاه، ایلام، مرکزی، همدان و کردستان برگزار می شود.
" اجرای مشترک سیزدهمین سوگواره «مَحرم مُحرم» در ۷ استان غرب کشور"

یکی از ظرفیت های عمیق و با ارزش فرهنگی کشور، آئین های مرتبط با محرم و عاشوراست و آیین‌های عزاداری محرم جلوه‌ای از عشق و وفاداری به امام حسین(ع) و یاران باوفایش است. این علاقه در هر شهر و روستا با آداب و رسوم خاص خود برگزار می‌شود و یکی از ظرفیت های عمیق و با ارزش فرهنگی کشور آئین های مرتبط با محرم و عاشوراست.
باتوجه به امضاء تفاهم نامه همکاری منطقه ای بین واحد های شش استان منطقه غرب کشور و ایجاد ظرفیت   همکاری در موضوعات مختلف و  با عنایت به اشتراکات فرهنگی  و تنوع بالای برگزاری آیین‌های عاشورایی در استان‌های این منطقه، کارگروه فرهنگی منطقه غرب کشور تصمیم گرفت سیزدهمین سوگواره منطقه‌ای با عنوان «مَحرم مُحرم» در قالب یک رویداد مشترک با حضور 6 استان ذکر شده به همراه سازمان خوزستان برگزار شود .
عکس، شعر بومی، پادکست، مونوگرافی، تایپوگرافی، خبر، پوستر، داستان کوتاه و دلنوشته از بخش های  این سوگواره اند و آیین‌های عزاداری مردم غرب کشور در ماه محرم، کودکان و محرم، زنان و محرم، اسرای کربلا، شهدا و اصحاب امام حسین(ع)، مواکب مردمی، عزاداری اهل سنت در سوگ آل الله، پیاده‌روی اربعین، نادیده‌های محرم و اربعین و امر به معروف و نهی از منکر از محورهای اصلی این سوگواره است.  مهلت ارسال آثار جهت شرکت در این سوگواره را هشتم شهریور و هر استان دبیرخانه یکی از بخش‌های این سوگواره است.

علاقمندان  می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مقررات،  نحوه ارسال آثار و شرکت در این سوگواره به سامانه https://www.roytab.ir/sizdahmahrammoharam  مراجعه نمایند.


نظر شما :