به همت معاونت هماهنگی و امور مجلس جهاددانشکاهی برگزار شد

نشست تخصصی تجارب موفق در شبکه سازی فعالیت ها و همکاری بین واحدی

۲۵ مهر ۱۴۰۲ | ۱۴:۵۵ کد : ۶۳۴۹۸ تاپ خبر
نشست تخصصی تجارب موفق در شبکه سازی فعالیت ها و همکاری بین واحدی

دومین نشست تخصصی شبکه سازی با موضوع" تجارب موفق در شبکه سازی فعالیت ها و همکاری های بین واحد های سازمانی" به همت اداره کل امور واحدها، پژوهشکده ها، سازمانها و مراکز معاونت هماهنگی و امور مجلس ، سه شنبه 18 مهرماه با حضور دکتر حسن فارسی معاون هماهنگی و امور مجلس ، تعدادی از روسای واحد های سازمانی مستقر در تهران و برخی مدیران کل و مدیران دفتر مرکزی و حضوربر خط روسا و معاونان واحد های سازمانی سراسر کشور برگزار شد.

در این نشست دکتر کمال خدایی رییس سازمان جهادانشگاهی شهید بهشتی به ارائه مطلب در خصوص اهداف و ملزومات شبکه سازی ونیز تجربه های موفق و موانع موجود برای شبکه سازی درجهاددانشگاهی  پرداخت.وی ضمن اشاره به اهمیت نقش شبکه سازی در موفقیت سازمانی ،به ضرورت حل مساله مالکیت فکری در بحث شبکه سازی اشاره کرد.

دکتر ولی اله روشن رییس سازمان جهاددانشگاهی علم و صنعت  از دیگر سخنرانان این نشست ضمن معرفی تولیدات ، خدمات و دستاورد های این سازمان به تشریح نحوه  همکاری های انجام شده توسط  سازمان جهاددانشگاهی علم و صنعت با سایر واحدها و نیز پیشنهادهای موجود برای همکاری پرداخت.

مدیرکل دفتر تخصصی کشاورزی، دیگر ارایه کننده این نشست تخصصی بود. مهندس نصرتی با اشاره به رویکرد شبکه پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی ضمن بیان ضرورت و اهمیت شبکه سازی به بررسی واحد های سرآمد جهاددانشگاهی پرداخت.وی با اشاره به ارتباط مستقیم مساله محوری با میزان موفقیت واحد ها ، مدیریت منابع آب را به عنوان یکی از محورهای اصلی ماموریت و وظیفه بخش کشاورزی تشریح کرد. درادامه ایشان "افزایش بهره وری در مصرف آب" به عنوان رویکرد معاونت پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی به منظور نیل به هدف تعالی امنیت غذایی پایدار را تشریح  و به اهمیت رویکرد شبکه و ایجاد شبکه در این زمینه پرداخت.

در ادامه این نشست دکتر محمد رضا توکلی سرپرست دفتر تخصصی فنی و مهندسی و علوم پایه معاونت پژوهش و فناوری با اشاره به این مطلب که برای انجام هراقدام کلیدی راهی جز شبکه سازی و همکاری سازمانی وجود ندارد و می بایست برای موفقیت در بحث همکاری های سازمانی باید از ظرفیت سایر سازمان ها و ارگان ها استفاده نماییم.

در انتهای جلسه مهندس اسد رازانی مدیر کل امور واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی با اشاره به ضرورت بحث و گفتگو در خصوص شبکه سازی و اینکه این شروع یک فرایند است و می بایست زمینه های همکاری بین واحدی با رویکرد شبکه سازی فعالیت ها را فراهم کرد  که معاونت هماهنگی و امور مجلس اهتمام ویژه ای به این موضوع دارد. بنابراین با توجه به اهمیت موضوع در ادامه مباحث به صورت موضوعی پیگیری خواهد شد. و تلاش خواهد شد نشست های تخصصی با حضور روسا و معاونان محترم واحدهای سازمانی هر سه هفته یکبار با موضوعات مختلف برگزار شود .


نظر شما :